onsdag 3 november 2010

Höstlov!

I tisdags lyxade vi till det med fri förmiddag på jobbet och jobbade istället på eftermiddagen och avslutade med lite relax på kvällen. Alla behöver vi koppla av ibland! Så eftersom jag hade en hel förmiddag utan andra planer (jag kom upp i tid faktiskt) hann jag göra ett halsband. Jag har haft en modell i huvudet länge nu men inte orkat sätta mig ner och sätta samman det, men nu fick jag tid och lust.

Jag har två olika sorters kedjor (väldigt liten skillnad för att inte röra till det för mycket), en sträng med svarta pärlor i trä (tack sofie :)) och en rad med genomskinliga pärlor. De nästan glittrar när de sätts bredvid varandra, fanns i olika färger men jag köpte de utan färg. De är formade så att de lägger i varandra kan man säga, liknar små bönor nästan, svårt att förklara, men väldigt fina tycker jag. Den fyrkantiga "pärlan" är en knapp som mor min köpte på en marknad, har en till som jag tror kommer bli en ring, den är superfin, kommer inte till sin fulla rätt på fotot. Hela smycket ser faktiskt lite tråkigare ut på bilden, men efter mycket bråk med min dator (den har varit på väg ut genom fönstret många gånger denna veckan) så har jag inte kunnat ta kort med den "riktiga" kameran och då blir bilderna inte lika bra. Men hoppas ni kan föreställa er hur det ser ut i verkligheten! :)

Trevligt höstlov!


1 kommentar:

  1. Tycker inte alls att det ser tråkigt ut på bilden, så då måste det väl vara superduperfint på riktigt antar jag. ;)

    SvaraRadera