torsdag 29 mars 2012

lampskärm

Hittade en lampskärm på gengåvan för ett bra tag sen, det var ett galet fult tyg på den men det tog jag snabbt bort. Det som inte har gått snabbt är designen på den nya lampan. Vi köpte en lila sladd och en snygg glödlampa (en såndär stor med frostade ränder) plus en massa garn. Jag tänkte nämligen vira in "pinnarna" i svart och lila garn, men tyckte inte att det blev så snyggt som jag tänkt mig. Älskar skärmen så kanske att vi får ha den precis som den är. Blir väldigt fina mönster på väggarna när den är tänd. Funderar också på om den ska få agera lampa/mobil i barnrummet, kanske med fåglar eller andra djur i. Typ så här:  



Finns så mycket fina inspirationssidor på nätet så man bli tokig!
Har som sagt en del idéer  för lampan, men måste bestämma mig. Kanske kan jag få lite inspiration i storstaden Göteborg i helgen :)


                                                         Så här ser min fina lampskärm ut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar