måndag 26 april 2010

Systers projekt är färdigt!



Fick ett projekt av min syster: sy en scarf i tunt, sladdrigt tyg! Inte det lättaste, men efter mycket slit och försök att få tyget att ligga hyfsat still när man skulle klippa och sy i det så blev det bra! Sydde med en dekorsöm, den jag valde var den enda jag tyckte funkade bra och var snygg på samma gång. Jag är ju helt ny på det men anser jag att det blev bra (efter min förmåga), experter kanske hävdar annat! ;)

Tyget är väldig fint, vi trodde att det skulle bli över så jag kunde få en liten scarf jag med, men jag tyckte att tyget föll snyggare när den blev stor så syster fick nästan hela tygstycket till sin scarf. Finns en smal remsa kvar till mig.

I veckan ska jag skicka stort paket till Uppsala, J's datorfodral och systers scarf. Hoppas ni båda blir nöjda med era beställda varor :)

2 kommentarer:

  1. Åh så fin så fin! Perfekt nu i vår och i sommar också tror jag! :) Tusen tusen tack! PUSS!

    SvaraRadera
  2. Så fin den blev!!!! Tror att en expert oxå skulle godkänna den!!!Mamma

    SvaraRadera