måndag 19 juli 2010

muince dubh...

...betyder svart halsband på irländska (om inte google.se ljuger för mig!) Eftersom vi får irländskt besök nästa vecka kände jag att jag var tvungen att få lite irländska inslag även här. :)

Detta är ett halsband som jag gjorde för längesen men som av någon konstig anledning inte har kommit upp på bloggen, som så mycket annat. Får skärpa mig (säger det ofta men...) och blogga lite oftare så jag inte missar att visa er något.

Halsbandet består av två rader. Den ena raden har svarta fasetterade pärlor och den andra består av av så kallade chips. Det är ett kort halsband som sitter ganska tätt runt halsen. Jag gjorde det till pappas 55 års kalas i slutet mars. Det passade utmärkt till mitt mörkgröna linne från NewYorker. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar