måndag 6 september 2010

Kökssoffa!

Loppis är så kul! Jag hittade en kökssoffa som bara stod där och skrek efter mig: Ta med mig hem!! Då kunde jag inget annat än att lyda order, så jag kastade in den bak i bilen och vips så stod den i mitt kök! Efter lite färgbyte och ny sits så blev den just så fin som jag ville! De som var på loppisen, och visste lite mer om gamla saker än vad jag gjorde, sa att den förmodligen var från sent 1800-tal. Först tänkte jag att den kanske skulle få behålla sin färg, det är ju synd att måla över en så gammal sak, men eftersom jag sen såg att den redan hade tre lager färg så visste jag ju att det inte var originalfärgen. Så nu är den vit! :) Och istället för en trasmatta som täckte en fläckig dyna, finns nu en svart fräsch dyna! Den är lite kul också, för man kan fälla ner kanterna så det blir en liten, med betoning på liten, bäddsoffa. På bild två syns det att kanterna är lite fällda. Jag har lagt upp bilderna i ordning, alltså första bilden är så som den såg ut när den stod i loppislokalen, bild två är under målning (första lagret V-slip, de två sista är hur den ser ut nu, tre lager färg senare! :)

Den passar utmärkt i köket!
Photobucket

4 kommentarer:

  1. Sparade du de snögga dynera? ;)

    SvaraRadera
  2. haha de ingick inte ens i priset :) matten fick jag och den ville mamma ha :)

    SvaraRadera
  3. mattan inte matten...har inte kopplat bort jobbet än! ;)

    SvaraRadera
  4. Den blev så fin!!!!! SNyggt jobb.Mamma Pia

    SvaraRadera