söndag 7 mars 2010

Väska

Då har jag försökt sy lite till! Hittade ett supersnyggt klädtyg. Liknande rutor som jag har på ett par byxor (systers gamla) som jag aldrig använder längre, men ändå, det jag skulle komma till var att tyget är rutigt!
Jag köpte ett skärp (billigt på second hand, pappa betalade :)), som jag bara tänkt ta spännet på men så kom jag på att det går ju att använda hela skärpet som spänne på väskan. Fyndigt tycker jag. :) Kul att färgen passade så bra, utan att jag ens tänkte på det! Hade tänkt att jag skulle sy en väska enligt ett mönster, men tycker att mönster är så tråkigt att följa (lite krångligt också) så jag hittar på själv, klipper lite här och där, och så blir det som det blir. Nöjd blev jag iallafall :) Ska inviga väskan till jobbet imorgon, hoppas den håller :)

4 kommentarer:

  1. Men herregud, jag blir lika imponerad varje gång jag går in här! Du är fan en naturbegåvning! :) Vill också ha en väska! Det är DET jag ska leta tyg till, som du får sy alltså. Jag kan sy en liten pengapung eller nåt, haha! :) O jag undrade om de där byxorna häromdagen, då vet jag var de är (eller var) :)

    SvaraRadera
  2. Haha dom finns här hela och fina :) Du kan få tillbaka dom när du kommer hem. OCH tack så mycket, kul att pyssla lite.

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg! Lägg ut lite av dina fina alster på Tradera så kan du få in lite bonuspengar. ;) Kram.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin väska! Enkel och fin i snittet,
    en riktig Josefin väska = )

    SvaraRadera