onsdag 31 mars 2010

Ful fåtölj blev rolig fåtölj!


IKEA har många roliga saker, bl.a. många fina tyger. Vi har en fåtölj som var gräsligt ful, men som efter lite omklädning har blivit gräsligt häftig :) Vi valde ett tyg som ser ut som ett lapptäcke, i alla möjliga färger. Det livade upp vårt data/extra tv-rum lite faktiskt. Har inte sytt ihop den längst ner än, jag nålade så länge, men ska sy klart det i eftermiddag! (så ha överseende med hur den ser ut) Det är lite trixigt att montera stolssitsen så därför valde jag att inte sy ihop den innan jag visste att alla "skruvhål" satt på rätt plats. På det andra tyget vad det stålringar fastmonterade, fast eftersom jag inte äger en sådan apparat som får dit de där stålringarna (jag fick låna en av Jullan, men då hade vi inga ringar i rätt mått) fick jag göra knapphål där skruvarna gick igenom. Det funkade alldeles utmärkt det också.

1 kommentar: