söndag 20 juni 2010

Lite somrigt

Ett somrigt armband i rosa och vitt knåpade jag ihop ikväll. Jag inhandlade pärlorna för längesen, tror det var 2005! Det är ju 5 år sen för jösse namn, dags att göra något av dem!! Jag har haft några av dem i ett halsband förr i tiden, då hängde två av pärlorna i var sin ände av ett läderband, snyggt faktiskt, men det slets sönder och jag la pärlorna på hyllan.


Det är stora pärlor i glas som jag har fogat samman men öglor. De små ringarna som håller ihop armbandet har jag gjort själv (stolt!). Innan har jag alltid köpt sådana, men nu hade jag bara små ringar hemma och så kom jag på att jag sett (i en bok jag tjuvkollade i när jag var och handlade) hur man kunde göra egna och då få exakt den storlek man önskar. Fiffigt, tror faktiskt att jag ska köpa boken när lönen kommer, fanns många bra tips och idéer (jag hann tjuvkolla ganska mycket faktiskt;)).




3 kommentarer:

  1. Just det, de där halsbanden minns jag. Har nog också ett någonstans :) Jättefint som armband!

    SvaraRadera