onsdag 23 juni 2010

Rosa igen!


Tror jag har kommit in i en rosa period. Jag brukar göra det när sommaren kommer, vet inte riktigt vad det beror på. Kanske mest för att det är en fin färg, och den är ljus och fräsch, precis som sommaren! Den här veckan har börjat alldeles underbart. Måndagen var solig, på förmiddagen satt jag och läste bok (Karriär och köksbesvär – så himla underbar sommarläsning!) och på eftermiddag blev det picknick med bästaste S. Igår gick jag upp 5.30 och slängde in scones i ugnen som jag hade förberett sent kvällen innan (kan inte sluta skryta om det!! ;)) Sambon blev glatt överraskad när han vaknade till nybakat bröd och nymalet (nja…) kaffe. Gårdagen spenderades i en solstol! Idag skulle jag ha badat, men vädret (om min onda hals) ville annat. Blir en liten picknick i stället!

Tillbaka till mitt smycke som jag ska visa er. Det är ett rosa och brunt armband. De rosa stenarna är rosenkvarts som jag har trätt på wire. Ett brunt läderband sitter samman med detta. Den lilla ”skylten” som det står adventure på fick jag som gåva när jag handlade pärlor och annat från en internetsida. Det är så kul att handla därifrån för man får alltid en liten extra grej medskickad (ofta flera små saker). Älskar små överraskningar, behövs inte mycket för att göra mig glad :). Sen är det ju gratis frakt också och bra priser på det jag handlar!

Min syster tog i alla fall på sig armbandet när hon var här och sen har jag inte sett röken av det. ;) Som tur var hann vi fotografera det, och det är systeryster som står modell på bilden!

2 kommentarer:

  1. Det är så fint! Tänkte ha på mig det idag men jag får inte på det själv, så får vänta tills min karl kommer hem. Blir det förstört av dusch tror du?

    SvaraRadera
  2. Du kan duscha med det, behöver ju inte ha det varje gång du duschar men... :) och tack för att du tycker det är fint, det antog jag eftersom du tog det på en gång! :)

    SvaraRadera