söndag 7 februari 2010

Stora fina rosa stenen =)


Så, då har jag knåpat ihop ett smycke av den fina rosa stenen :) Vi hade väldigt svårt att bedöma vikten på stenen i affären. Jag trodde inte att den kunde väga så mycket som den gjorde, när jag bad mamma uppskatta den trodde hon att den vägde mycket mer. Jag måste verkligen träna min uppskattningsförmåga. Får nog ha en mattelektion där vi (mest jag kanske) kan träna vår uppskattningsförmåga om vikt. Några tips från din kurs syster?! :)

Jag gjorde ett väldigt enkelt halsband. Jag gillar enkelhet! Får inte vara för mycket krimskrams =) Det är iallafall silvertråd virad ett varv runt stenen, sen tvinnade jag tråden högst upp och gjorde en liten ögla. En silverkedja på det och det blev ett halsband. Resultatet ser ni på bilden!

(stenen vägde förresten 26 gram!)

1 kommentar:

  1. Supersnyggt! Har tyvärr inga tips, men vem vet - det kanske kommer ;) Ska hålla öronen mer öppna än vanligt!! :)

    SvaraRadera