lördag 20 februari 2010

Symaskin



Jag har fyllt år och fick en symaskin! :) Så nu har jag sytt minsann!
Mitt första projekt blev en liten necessär. En röd med vita små prickar.
Mitt andra projekt blev ett datorfodral. Jag fodrade det med vadd så att den skyddar lite mot stötar. Jag ska förvara datorn där i när den inte används och när jag ska ta med den någonstans. Den är ju så tråkigt ful när den bara ligger där på bordet :) Jag köpte ett svart tyg med vita prickar (något större än prickarna på necessären). För att vara bland det första jag syr så är jag nöjd. Kul att kunna göra något precis så som man + att det blir mycket billigare att sy det själv än att köpa ett färdigt. Man måste tänka ekonomiskt :)

7 kommentarer:

  1. Wow, riktigt snyggt!

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt!!! Då vet jag vad jag önskar mig i födelsedagspresent.mamma

    SvaraRadera
  3. Jag har sett en superfint tyg till dig mamma, den kommer bli så snygg! :)

    SvaraRadera
  4. Imponerande! Me like dots! ;)

    SvaraRadera
  5. Gud vad fint!! Du är en riktig stjärna! :)

    SvaraRadera
  6. Du har verkligen talang! Riktigt fina grejer.

    SvaraRadera
  7. Tack Catrine, känns bra när en sömmerska berömmer mina saker :)

    SvaraRadera